SARA, WIMSA OCH MINNA

Alla inlägg under november 2011

Av Sara Andersson - 27 november 2011 21:27

Sen sist jag bloggade har vi haft fler sjukdomar på besök. Denna gången har Agnes haft feber sen torsdagskväll. Så himla tråkigt att se henne sjuk. Nu bara hoppas jag att det ska släppa och att det dröjer innan det är dags igen.


Under veckan har Minna varit på kollo i Örkelljunga, jag har jobbat mycket och då passade det bra att min mamma fick chansen att lära känna henne bättre. Allt har fungerat utmärkt och mamma tycker att Minna var en genomtrevlig hund. Duktig Minna som sköter sig även på bortaplan  .


Idag har jag och Wimsa tävlat lydnad i Svalöv. Ingen större hit idag. Det både blåste och regnade och planen var geggig. Tror egentligen inte att det var därför det inte funkade idag, Wimsa är ingen hund som är speciellt miljökänslig...vi måste bara träna mer.

Det som funkade bra idag var sitt i grupp, inkallning med stå o sitt, vittring. Nu gäller det bara att ta nya tag och jobba vidare. Den 10 dec är det dags igen i Höganäs.


Jag önskar er en trevlig vecka.

Avslutar med några bilder.

   

  

Av Sara Andersson - 19 november 2011 20:34

Tyckte inte det var så bra att blogga på nogg, så flyttar tillbaka till min gamla blogg på bloggplatsen. Denna sida vet jag hur allt funkar och behöver inte lägga tid på att hitta rätt knappar.


Helgen började inte alls som jag hade tänkt, igår fredag åkte jag o Agnes in till stan för att fika med syster Eleonor och hennes pojkvän Christoffer. Jag och Agnes började beställa på fiket, Agnes sitter i sin vagn och hostar till, ur hennes mun kommer det en fontänspya, hon spydde ner hela sig själv, vagn och golvet på fiket. Panik, men som tur så kom syster och kunde hjälpa mig. Hon fick bland annat springa till närmaste affär och köpa en ny offit till Agnes, eftersom allt hon hade på sig var nerspytt, och jag hade inget ombyte med, och det var en bit till bilen. Ny jacka, byxa och strumpor och mamma blev 350 kr fattigare....

Idag var det tänkt att jag skulle åka på spårkurs med hundarna men min dotter behövde mig hemma och det går självklart före. Hon har dock piggat på sig framåt kvällen och jag hoppas denna maginfluensa går över snabbt.


I morgon ska jag o hundarna till Tyringe och träffa Nicole och några av de söta Black Regal valparna.


Lägger ut ett underbart klipp från i sommras på lilla Minna och Agnes.


 

Ovido - Quiz & Flashcards