SARA, WIMSA OCH MINNA

Alla inlägg under november 2009

Av Sara Andersson - 28 november 2009 15:05

Härlig lördag, relativt lugn. Har varit i huset och fixat lite, tränat med Wimsa och varit ute o gått en härlig långpromenad. Snart ska vi ut och träna en sväng till, vi håller på att finslipa på fria följet och ingångar. Har kommit på att jag är dålig på att verkligen hålla mina kriterium och godkänner i mellanåt alldeles för dåliga halter och ingångar. Man borde ju vara hård och mer noggran med ett moment som följer med i alla klasser och som allt nästan bygger på. Så ett av våra mål nästa år ska vara att få ett bättre fritt följ. På tal om mål kan jag rekommendera er att gå in och läsa på Fanny Gotts blogg, där hon har skrivit en väldigt bra text om mål, mycket läsvärd, http://www.klickerklok.se/blog/.

för några helger sen var jag hundvakt åt grabbarna i örkelljunga, tog några bilder som jag lägger in på gossarna, de är så söta.

    

Närbild på Lipton.

  

Wimsa och jag när vi tävla vår värsta tävling någonsin i Ängelholm, här ser hon iallafall samlad ut.

Av Sara Andersson - 26 november 2009 17:50

Det blir verkligen långt mellan gångerna, men det kommer att bli bättre så fort huset är klart. Bygget flyter på bra, Mattias håller nu på med spackling och målning av alla rummen. Nästa vecka börjar golvläggaren med golven...snart är det klart, längtar så.

Hundträningen ligger lite på is, det är så oinspererande väder, mörkt innan man ens har kommit hem, och regn och rusk. Jag ska försöka att skärpa till mig för snart är det tävling...Skäms undrar hur det ska gå...

Ser väldigt mycket fram emot att få komma upp till Stora stockholm, ska bli kul att träffa 08 vänner och syster, som numera är en inflyttad 08 bo. Hon valde som tur är rätt del och flyttade till Älvsjö, måste ha tänkt på sina hundintresserade systrar. Så i år behöver vi inte bo på hotell.

Av Sara Andersson - 11 november 2009 20:01

Här kommer en bild från Eleonors vinst i malmö Skrattande


  


  

Av Sara Andersson - 9 november 2009 19:12

Min syster Eleonor var igår i Malmö och tävlade i sydskånska mästerskapet i juniorhandling och vann, grattis syrran du är bäst, nu är hon alltså skånsk mästare i juniorhandling 2009.

Av Sara Andersson - 9 november 2009 18:55

Ja med de orden kan man beskriva vår andra lydnadstävling i LK 2. Vi tävlade på hemmaplan i Ängelholm, och Wimsa kändes taggad och i bra form, tills vi gick in på planen, då var det som min Wimsa försvann och en annan hund hoppa in i henne. I fria följet nosade hon i marken två gånger och var inte alls med i en sväng, vilker resultera i att hon hamna på efter, poäng 6. Inkallning med ställande fick vi en 9, fungera väldigt bra. Rutan var väldigt svår, snett framför en bänk med massa grejor på, också den bänk som vi brukar ha våra grejor på när vi träna. Resultatet blev att Wimsa sprang till bänken...jaja kalla in henne och vidare till nästa moment. Apportering, ett av våra säkra moment, kastar ut apporten och skickar henne, hon springer ut griper och kollar mot utgången av planen, precis som hon tycker sig få syn på någon. Jag avbryter momentet och kallar in henne, förvånad... Sen hoppet som också är ett säkert moment, säger hopp, och Wimsa reser sig och springer vid sidan av hindret till utgången på planen och ställer sig, och tittar förväntansfullt mot grinden. Då bryter jag, känns inte lönt att fortsätta, utan kallar in Wimsa och lämnar planen.

Vet verkligen inte vad som flög i henne, när vi gick av testa jag att köra lite fot och fjärr och det gick så bra så, Wimsa var glad och pigg. Kanske hade hon förväntan på att någon skulle komma, kanske bästa träningskompisen. Eller så hade hon bara en dålig dag, eller vad det jag som uppförde mig konstigt. Det kan kvitta vad igentligen, nu glömmer vi detta och blickar framåt. Har idag anmält till en ny tävling så chansen finns fortfarande att vårt LP 2 är fixat i år, för jag vet att hon kan momenten och jag vet att hon kan bättre Glad.


Ovido - Quiz & Flashcards