SARA, WIMSA OCH MINNA

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Sara Andersson - 22 mars 2010 11:13

Igår var vi på plats i Malmö för att delta på den årliga malmö utställningen, trots att jag förra året svor och lovade mig själv att aldrig mer vara på utställning i Malmö. Detta på grund av att det var så trångt runt ringarna och rastmöjligheterna för hundarna var bedrövliga. I år var det mycket luftigare runt ringarna och riktigt behagligt. Rastningsmöjligheterna vara lika dåliga men i alla fall ett framsteg...  

Eleonor fick visa Wimsa, eftersom jag inte riktigt känner att jag är i "springa runt i ring form". Eleonor visade Wimsa riktigt bra, (inget annat var väll heller att vänta), trots att Wimsa inte riktigt var sitt vanliga jag. Wimsa löper nämligen...ett riktigt löp med blod. Har tidigare trott att Wimsa hade tysta löp, men plötsligt händer det., gissa om jag blev glad.

Hur gick det då? Jo väldigt väldigt bra, Wimsa vann öppen klassen med Ck och slutade som BT -2 med reserv CACIB. Domaren Marita Österlund - Holmsten var väldigt petig och tog väldigt god tid på sig när hon kollade igenom hundarna. Wimsa blev till och med granskad med mätstickan, 63 cm i mankhöjd.

Det var bara tre av 9 vuxna hundar som fick CK.

Wimsas kritik:

Stor tik med utmärkta prop. Fem. huvud av bra längd. Mörka välformade ögon. Bred nostryffel. Utmärkt pigment i munnen. Bra bett. Välansatta öron. Bra hals - manke - rygg. Välutformat förbröst o bröstkorg. Bra benstomme. Välvinklad. Rör sig bra från sidan, aningen trång bak. Bra svans. Sporrar ok.

     

Tack bästa syster för hjälpen i ringen och innan utställningen, du är bäst.

När jag kom hem hade världens bästa sambo städat garaget och snickrat en pall till Wimsa och mig, som vi ska ha till våra vänster svängar.

Trött efter en dag i Malmö.   

Ovido - Quiz & Flashcards