SARA, WIMSA OCH MINNA

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Då var vi kanske igång igen....

Av Sara Andersson - 25 januari 2011 12:06

Hmm vet inte men kanske att jag börjar blogga lite igen, har ändå saknat att ventilera mina tankar, och det är väldigt roligt att kunna gå tillbaka o läsa vad man skrivit. 

Jag smyger igång lite så får vi se vad som händer, hur mycket bloggande det blir.


Vad har då hänt sen sist?


Om  jag ska summera 2010 så har det varit ett väldigt lyckat år med många riktigt stora glädjestunder, Agnes föddes, vi flyttar in i huset, Wimsa och jag tar LP 2 blir grupp placerade på två stora SKK utställningar. Wimsa blev föresten 4 på årets utställningsbriard  2010, på bara 4 utställningar. Vilken hund!!!

Men året innehåll även en tung och sorlig händelse, Malek somnade in. I slutet av november fick han avsluta sitt liv, hemma med huvudet i mitt knä. Ett fruktansvärt jobbigt beslut att fatta, men jag vet att det var det rätta, för Maleks skull. Saknaden och tomheten är stor och jag hoppas att  han har det bra i hundhimlen, med släkt och Fyris.   


Det har varit jul och nyår, Agnes första jul blev väldigt lyckad. Vi firade hemma i huset med våra familjer. Väldigt trevligt, Agnes fick massor med fina julklappar, hon har verkligen varit snäll.

Nyår firades med bästa kompisar. Vi var 8 vuxna, 2 bebisar och 3 hundar. Dagen till ära grillade vi ute. Mycket gott. Tolvslaget både sov Wimsa o Agnes sig igenom.

Jag var på My Dog en av dagarna och kollade in fina briarder. Jag ställde inte Wimsa eftersom jag tyckte att det var alldeles för dyrt att anmäla. Kommer inte heller att ställa i Malmö, då man inte är så rik på föräldrapenning så kommer jag att satsa allt på lydnaden i år, i stället för dyra anmälningsavgifter.

Vi har kommit igång med träningen igen, vi har hittat en inomhushall som vi kan träna i, så en dag i veckan bedrivs det lydnadsträning   , vilket är väldigt roligt. Förhoppningsvis ska klass tre klaras av i år.

Det var allt för idag.




 
 
Ingen bild

Gunnel

3 februari 2011 23:06

Välkommen tillbaka.
Kram Gunnel o garbbarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Andersson - 13 juli 2014 21:47

Våren har varit intensiv. Familj, jobb, hundar och utbildningar. Inte mycket tid har funnits över. Våren har gett mig utmaningar och svårigheter. Stundtals har det varit tufft…..jävligt tufft. Men jag har tagit mig igenom allt. Fått lärdom och...

Av Sara Andersson - 14 juni 2014 21:50

Trodde aldrig denna dagen skulle komma. Att jag återigen skulle få starta Wimsa i elitklass lydnad. Efter hösten och all sjukdom och L7s1, trodde jag aldrig att Wimsa skulle bli så pass bra att jag skulle kunna tävla elitlydnad igen. Men under våren ...

Av Sara Andersson - 11 mars 2014 20:17


Mycket har hänt sen jag skrev sist. Livet rullar på i ett rasande tempo och ibland skulle jag bara vilja dra i nödbromsen och stanna upp en stund. Ingen lång stund utan bara en liten stund till att njuta över allt det fantastiska som mitt liv berikas...

Av Sara Andersson - 23 februari 2014 21:31



V 8 är snart slut och därmed mitt första sportlov som lärare. En mycket trevlig vecka med massor med familjemys och hundträning. Mer än så behöver inte jag för att känna mig nöjd. Tisdagen spenderades med Emma, Veronica och Eleonor och fyra timmar sp...

Av Sara Andersson - 22 februari 2014 22:20


I torsdags var jag och Minna på träningstävling hos Flitiga tassar. Mycket trevligt arrangemang och initiativ. Dagens mål med Minna var förutom att så klart ha kul, och ge henne ännu en trevlig tävlingserfarenhet, att fria följet skulle funka bättre....

Ovido - Quiz & Flashcards