SARA, WIMSA OCH MINNA

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Sara Andersson - 9 april 2013 12:42

Lördagens tävling var ingen topp tävling för vår del. Matte var trött och hade ont efter tävlat med Minna. Wimsa var lite loj och kändes inte riktigt på topp....men vi gjorde vårt bästa. Matten gjorde dagens största tabbe och gick fel i Z. Jag har inte ens tänkt på att man kan gå fel i Z, men jo det kan man och nu har jag provat det....  


Även Wimsa fastnade på film, tyvärr räckte inte minnet till hela programmet, man kan ju inte tänka på allt.....


Fritt följ, lite strul i stegförflyttningarna, som vanligt. Måste verkligen försöka lösa det på tävling. Lite seg i någon halt men för övrigt är jag nöjd.

Z, inget jag egentligen vill visa upp, men va fasen, man får ju bjuda lite på sig själv ibland. Och jag skyller så klart allt på mina hormoner....


Inkallning, lite segt:

Rutan, mycket nöjd, hon nosar på konen, vilket jag är mindre nöjd med, jobba vidare.


 

Betyg:

 


Brukar inte gnälla på poängen, men överlag tyckte jag att vi fick dåligt med betalt...men det är en bedömningssport och det är bara att köra vidare....


Av Sara Andersson - 9 april 2013 12:06

I lördags var det återigen dags att tävla. Denna gången åkte vi hela vägen till Blekinge och Sölvesborgs BK. Jag hade aldrig varit på denna klubb tidigare men hört att det skulle finnas en ridskola bredvid och att det gick hästar runt om planen. Lagom svår störning för lilla Minna, eller…

Egentligen var Minna inte färdig för klass 2, men jag chansade och kände att ska jag ändå åka så långt med Wimsa kan jag lika gärna köra Minna med. Tar det som ett bra tillfälle att få nyttig information om vart vi står i träningen.

Om massor med information fick jag. Kan tillägga att Minna precis avslutat sitt löp och varit lite disträ. Hon brukar annars vara väldigt på men hormonerna gjorde henne lite loj och tanksprid. Efter denna start tänker jag följande:

  • Lägga mer kraft på att starta tävlingsmässigt på nya ställen. Kände att jag tappade henne då vi gick in på plan. Överhuvudtaget behöver hon massor med störningsträning. Det blir ett projekt att bita tag i när bebisen kommit.
  • Träna mer stadga. Tror mycket att tjuvstarten berodde på att hon satt och tänkte på annat och sen bara reflekterade över situationen och sprang till mig utan att tänka.
  • Är väldigt nöjd med att hon fixade platsen, hon har fått väldigt lite träning på det. Inte att jag trodde att hon skulle resa sig, men ibland blir hon rastlös och gör små "kängruhopp" med baken och piper.
  • Är också mycket nöjd med rutan, fjärr och hopp. Det finns massor med detaljer att jobba på, men efter den lilla tid vi tränat är jag väldigt nöjd med utförandet.
  • Fritt följ, hon kan mycket bättre än hon gjorde på tävlingen....men just då kunde hon inte bättre.

För en gångs skull hade jag kamra med och fick filmat.

Fritt följ:


Läggande under gång med en mycket distä hund:

Inkallning:
  
Rutan:

Apport, väljer att belöna henne på vägen in:


Hopp:


Fjärr:


Och här kommer betygen:

       
  

Ovido - Quiz & Flashcards