SARA, WIMSA OCH MINNA

Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Sara Andersson - 28 maj 2013 21:58

För ca sex år sen blev jag ägare till min första Briard, världens bästa Wimsa! Eftersom jag köpte en Briard, som är en pälshund visste jag att massor med pälsvård ingick i köpet. Och vad jag genom åren har borstat, badat och fixat med denna päls. Jag har stundtals gillar det och stundtals ogillat det. Har alltid tyckt att om man skaffar långhåriga hundar ska de vara långhåriga. Men för ca ett halvår sen började tankarna gro, kanske jag skulle ta och låta Wimsa bli korthårig. Såg ett foto på Tage och tyckte att han hade fått en väldans snygg frisyr.
För några veckor sen tog jag beslutet. Ett beslut som jag noga tänkt över...
Jag ska snart bli tvåbarnsmor, och eftersom Wimsas päls är ganska krävande så såg jag en möjlighet att genom att klippa henne få mer träningstid. Jag känner också att jag kan hålla henne sval under sommaren på ett helt annat sätt när hon är klippt.

Så idag har jag varit hos aktiva tassar i Hässleholm och fått henne nerklippt. Är jättenöjd och tycker att det blev jättebra.
Har än så länge inga superbra bilder men efter Eskilstuna kanske jag har fler! =))

Ovido - Quiz & Flashcards